ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Tuesday, August 24, 2010

က်က္သေရရွိတဲ့လူမိုက္ေတြ

ကိုယ္တိုင္ အသက္ ၇၀ တန္း လူႀကီးတေယာက္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သတိထားမိတာတခုက လူႀကီးႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အ ခ်က္ျဖစ္တယ္။ တမ်ိဳးက အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် တေန႔တျခားပိုပိုၿပီး ယဥ္ေက်းလိမၼာလာတဲ့ လူႀကီးျဖစ္တယ္။ အေတြ႔အႀကံဳက သင္ခန္းစာယူတတ္ ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ အသက္ႀကီးေလ တစ္ေန႔တျခား ပိုပိုၿပီး မိုက္လာတဲ့ ႀကီးမိုက္လူႀကီး ျဖစ္တယ္။ ပထမ အ မ်ိဳးအစား လူႀကီးက အေတြ႔အႀကံဳေတြထဲက သင္ခန္းစာ ထုတ္ယူတတ္တဲ့အတြက္ အျမင္မေတာ္တုိင္း ၀င္မေျပာေတာ့ဘူး။ သေဘာမ က်တုိင္း ၀င္မပါေတာ့ဘူး။ "သတၱ၀ါတခု ကံတခုပဲ" လို႔ သေဘာထားၿပီး ဥေပကၡာတရား လက္ကိုင္ထားတတ္တယ္။ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ခပ္မဆိတ္ ေနတတ္တယ္။ စိတ္ထဲမွာ ယားက်ိယားက်ိ ျဖစ္လာရင္ေတာင္ ၀င္ၿပီး မေျပာမိ၊ မဆိုမိေအာင္၊ ကုိယ္တုိင္၀င္မပါမိေအာင္၊ ပု တီးစိပ္လို႔ျဖစ္ေစ၊ တရားသေဘာ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းလို႔ျဖစ္ေစ ကံသံုးပါးကို ခၽြန္းအုပ္ၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ထားတတ္တယ္။

ကံသံုးပါးလံုးမထိန္းခ်ဳပ္တတ္

ဒုတိယအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ေလာကဓံရဲ႕ အထုအေထာင္း၊ အ႐ုိက္အပုတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခံခဲ့ရ ခံခဲ့ရ သင္ခန္းစာ ထုတ္မယူ တတ္ဘူး။ ေနာင္တလည္း မရဘူး။ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ သံုးပါးစလံုးကို ခၽြန္းအုပ္မထားႏုိင္ဘူး။ အျမင္မေတာ္တာေတြ႔ရင္ ၀င္ ေျပာလုိက္တယ္၊ မသင့္ေတာ္ဘူးထင္ရင္ ၀င္စြက္လုိက္တယ္၊ မတရားဘူးထင္ရင္ ၀င္တားလုိက္တယ္၊ လူတကာရဲ႕ အပူကို ကုိယ့္အပူ လုပ္ၿပီး ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေလာင္ၿမိဳက္ေနေစတယ္။ ကုိယ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းနဲ႔ ဘ၀၏ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဆိုတာကို ဘယ္ ေတာ့မွ မခံစားရပါဘူး။ ဒီလို လူမ်ိဳးကိုမွ လူမုိက္မေခၚရင္ ဘယ္သူ႔ကိုလူမိုက္ေခၚရေတာ့မွာလဲ။

လူလိမၼာေတြကမ်ား

၀မ္းသာရမွာလား၊ ၀မ္းနည္းရမွာလားဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရေရရာရာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ လူ႔ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ လူ လိမၼာေတြက လူမိုက္ေတြထက္ ပိုမ်ားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ႏိုင္ငံတုိင္း ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ ဥေပကၡာတရား လက္ကိုင္ထားသူေတြ မ်ားၾက တယ္။ အျမင္မေတာ္တာေတြ႔လည္း ငါနဲ႔ ဘာဆုိင္တာမွတ္လို႔ဆုိၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲေနလိုက္ၾကတယ္။ မေတာ္မတရားတာေတြ ျမင္ေနရ လည္း ကုိယ့္မထိသေရြ႕ေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ ၾကားကေန အမုန္းခံရမွာလဲဆိုၿပီး ခပ္ကင္းကင္း ေနလုိက္တယ္။ ကုိယ့္ကို လက္ေတြ႔ထိလာ ေတာ့မွ နာရေကာင္းမွန္းသိၿပီး ေအာ္ၾကဟစ္ၾကေလေတာ့တယ္။

အခါေႏွာင္းခဲ့ၿပီ

မႏွစ္က အေမရိကန္ႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပား ၿမိဳ႕ႀကီးေပါင္း ေလးငါးဆယ္မွာ လူေတြ သိန္းခ်ီပါ၀င္တဲ့ စစ္ဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့တာ ကို မွတ္မိၾကမွာပါ။ အဲဒါ ကိုယ့္ထိမွ နာရေကာင္းမွန္း သိၾကတဲ့ အထင္ရွားဆံုး သာဓကျဖစ္တယ္။ အီရတ္နဲ႔ အာဖဂန္စစ္ပြဲမွာ ကုိယ့္ သားေတြ၊ ကိုယ့္ခင္ပြန္းေတြ အသက္ဆံုး႐ံႈးသြားၾကရတဲ့ မိဘေတြနဲ႔ ဇနီးသည္ေတြက ဦးေဆာင္ဆင္ႏႊဲရာက လူေတြသိန္းခ်ီၿပီး ပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲလာၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အလာေကာင္းေပမယ့္ အခါေႏွာင္းခဲ့ၿပီလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ေသၿပီးသူေတြျပန္မရွင္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

ဘ၀ေပးအသိ

အစကတည္းက တားဆီးကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကမယ္ဆိုရင္ လူေတြ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ေသခဲ့ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစကေတာ့ အၾကမ္းဖက္သမား ႏွိမ္နင္းေရးတို႔ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ဆိုတဲ့ စကားေတြကို နားေယာင္ၿပီး စစ္ပြဲႀကီးေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ မတားခဲ့ၾကဘူး မဟုတ္ လား။ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ကိုယ့္သားေတြ စစ္မႈထမ္း ဆင့္ေခၚခံရၿပီး ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေသသြားၾကရေတာ့မွ စစ္ကို ဆန္႔က်င္ရေကာင္း မွန္း သေဘာေပါက္သြားၾကရတာကိုး။ ဘ၀ေပး အသိတစ္ခုပါပဲ။ အဖိုးတန္အသိ ျဖစ္ေပမယ့္ေပးလုိက္ရတဲ့ တန္ဖိုးကႀကီးလြန္းလွပါ တယ္။

ဆင္ျခင္တံုသိ

အသိဆုိတာ လက္ေတြ႔ဘ၀က ေပၚထြက္လာတာ မွန္ေပမယ့္ အခုလို တန္ဖိုးႀကီးႀကီး ေပးလုိက္ရတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ေရွ႕ ေနာက္ေျမာ္ျမင္ စဥ္းစားတဲ့ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔လည္း အတန္အသင့္သိႏုိင္ပါတယ္။ ဘ၀ေပးအသိေလာက္ ေလးနက္ခုိင္မာမႈ မရွိေပ မယ့္ ဘ၀ေပးအသိက တန္ဖိုးႀကီးလြန္းပါတယ္။ ဆင္ျခင္တံုသိနဲ႔ သိႏုိင္တာမ်ိဳးဆိုရင္ ဘ၀မေပးဘဲ ရယူသင့္ပါတယ္။ အီရတ္နဲ႔ အာ ဖဂန္ကို က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္ရင္ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဆင္ျခင္တံုသိနဲ႔ အလြယ္တကူ သိႏုိင္တယ္။ ဗီယက္နမ္စစ္က အ ေကာင္းဆံုးသက္ေသ မဟုတ္ဘူးလား။

ဉာဏ္ရွိရင္ေတာင္ပို႔မွန္းသိတယ္

"ဖြတ္ထြက္မွ ေတာင္ပို႔မွန္းသိတယ္" ဆိုတဲ့ စကားက ဆင္ျခင္တံုတရား ကင္းမဲ့တဲ့ လူမိုက္ေတြကို ရည္ရြယ္တဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ အသိ ဉာဏ္ရွိသူမွန္ရင္ ေတာင္ပို႔ႀကီးကို ျမင္တာနဲ႔ ေတာင္ပို႔မွန္းသိတယ္။ ဖြတ္ႀကီး ထြက္ျပစရာ မလိုဘူး။ ဘုရားက ဘုရား၊ ေတာင္ပုိ႔က ေတာင္ပို႔ သိသာပါတယ္။ မွားစရာ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိပါဘူး။ အေရးႀကီးတာက ဘယ္ေနရာ ဘယ္ကိစၥျဖစ္ျဖစ္ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ အသိဉာဏ္ကိုအသံုးခ်တတ္ဖို႔သာျဖစ္တယ္။

လူလိမၼာေတြမ်ားလြန္းရင္မေကာင္းဘူး

မဆုိင္ရင္ ၀င္မေျပာဘူး၊ ၀င္မစြက္ဘူး၊ ၀င္မပါဘူးလို႔ေနရင္းနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔တုိက္႐ုိက္ ဆုိင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အမ်ားႀကီးေနာက္က်သြား လို႔ ေနာင္တရခဲ့ရင္လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ေလာကႀကီးမွာ လူလိမၼာေတြ သိပ္မ်ားလြန္းေနရင္လည္း မ ေကာင္းပါဘူး။ မသူေတာ္ေတြ ႀကီးစိုးႏုိင္ပါတယ္။ မေကာင္းတာ၊ မမွန္တာ၊ မတရားတာေတြကိုေတြ႔ရင္ အမုန္းခံၿပီး ေျပာဖို႔ လိုပါတယ္။ ေလာကႀကီး လွပေစခ်င္သူ မွန္သမွ် ေျပာကိုေျပာရပါမယ္။

အနာခံဖို႔ခ်ည္းပဲ

စာနယ္ဇင္းသမားဆိုတာ မွန္တာေျပာရရင္ မုိက္လို႔ လုပ္ေနၾကသူေတြ မ်ားတယ္။ လူလိမၼာနည္းတယ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ သ တင္းသမား ဘယ္ေခတ္ကမွ မရွိပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ ရရစားစားပါပဲ။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္မွာ လူမိုက္ငွားၿပီး ဓားထိုးခံရလို႔ ေသခဲ့ ရတဲ့ ဆရာသင္လို အယ္ဒီတာမ်ိဳးရွိသလို အသေရဖ်က္မႈနဲ႔ တရားစြဲခံရသူ၊ အစိုးရကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေစမႈနဲ႔ တရားစြဲခံရသူေတြ ရွိပါ တယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ေတြမွာလည္း ေထာင္က်သူ၊ ကၽြန္းေရာက္သူ၊ နရသိန္စံေတြ မနည္းလွပါဘူး။ အသာ စံဖို႔ အေၾကာင္း လံုးလံုးမရွိဘဲ အနာခံဖို႔ခ်ည္း ေနရမွာကို သိသိႀကီးနဲ႔ လုပ္ေနၾကသူေတြျဖစ္လို႔မုိက္လို႔လုပ္တဲ့လူမိုက္ေတြလို႔ေျပာတာပါ။

ႏိုင္ငံက်က္သေရတိုးေစဖို႔

ဒီလို လူမုိက္ေတြဟာ လူမိုက္ျဖစ္ေပမယ့္ က်က္သေရရွိတဲ့ လူမိုက္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ တုိင္ျပည္ႏို္င္ငံကို က်က္သေရရွိေအာင္ အနာခံ၊ အ မုန္းခံၿပီး လုပ္ေနၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ အျမင္မေတာ္တာ၊ အၾကားမေတာ္တာ မွန္သမွ်ကို သတိတရားရၿပီး ျပဳျပင္ႏုိင္ၾကေအာင္ ေထာက္ျပေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ေရွးအခါကဆိုရင္ ရွင္ဘုရင္မ်ားဟာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေနမွန္၊ ႏုိင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ဘ၀အ မွန္ကို သိရဖို႔အတြက္ စြန္႔စြန္႔စားစားနဲ႔ ႐ုပ္ဖ်က္ၿပီး စနည္းနာ ထြက္ၾကရတယ္။ အခုေခတ္ေတာ့ သတင္းမီဒီယာမ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ တုိင္းျပည္တျပည္လံုးရဲ႕ အေျခအေနမွန္ေတြကို ထိုင္ရာမထ သိႏုိင္ၾကတဲ့အတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာေတြကို ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း လုပ္ႏုိင္လာခဲ့တယ္။ သတင္းမီဒီယာေတြဟာတုိင္းျပည့္လက္႐ံုးျဖစ္တယ္။ အင္မတန္အားကိုးရပါတယ္။

ေရကင္းသံေလးနဲ႔ခ်ီတက္ေစ

ကိုယ္တုိင္က အသက္ ၇၀ ေရာက္တဲ့အထိ မိုက္လက္စ မဆံုးေသးဘဲ အျမင္မေတာ္တာေတြ႔တုိင္း ၀င္၀င္ ေျပာမိ ေရးမိ ျဖစ္ေနေသး တယ္။ ေမတၱာထားၾကသူအေပါင္းက ေစတနာအရင္းခံနဲ႔ သတိေပးၾကေပမယ့္ ေအးေအးလူလူ မေနႏိုင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ ေခတ္ အယ္ဒီတာမ်ားက ဆုိင္းသံဗံုသံၾကားရင္ မေနႏုိင္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ႐ိုးတိုး႐ြတျဖစ္ၿပီး ေျခလႈပ္လက္လႈပ္ကေလး ၀င္လုပ္ခ်င္ေသး တယ္ဆုိတာကို သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္တယ္။ ကုိယ္က ဒုကၡိတျဖစ္ေနလို႔ ေျခလႈပ္လက္လႈပ္ မလုပ္ႏို္င္ေပမယ့္ ေမးထိုးကေလးနဲ႔ ေတာ့ အားေပးႏုိင္ပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရြာစားစိန္၀ံသေရ မတိမ္းမေစာင္းရေအာင္ (မဟုတ္ေသးပါဘူး) ေရကင္းသံေလးနဲ႔ ခ်ီ တက္ၾကေစဗ်ား။

လူထုစိန္၀င္း
၂၇-၇-၂၀၁၀
ျပည္သူ႔ေခတ္၊ အတြဲ-၁၊ အမွတ္-၅၊ ၾသဂုတ္လ ၅ ရက္၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၂
http://komoethee.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment