ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Wednesday, July 2, 2014

ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး-ေကအဲန္ယူ ဥကၠဌေဟာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာတာမလာေဘာ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအတြက္ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႔၏ အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳစကားမ်ား

ခြန္ဥကၠာ (ပအို၀့္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔အစည္း နာယက)

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာတာမလာေဘာဟာ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ သူကိုယ္တိုင္ေကာ၊ သူ႔မိသားစုေကာ ေပးပစ္ဖို႔ ပံုအပ္ခဲ့တယ္။ တကယ့္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံတဲ့ Mr. Clean ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။ သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ့္ တစ္ဦးတည္းအေနနဲ႔ေပါ့ေလ။ မဟာမိတ္ထက္ကို ပိုပါတယ္။ သူနဲ႔ ဆက္ဆံေရးက တခါတေလ သူက ဥကၠဌ၊ က်ေနာ္က အတြင္းေရးမႉး။ တခါတေလ သူက အဖိုး၊ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ေျမးေပါ့။ ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔မွာ ဆက္ဆံမႈရွိပါတယ္။ အထူးသ ျဖင့္ အခု မေန႔တေန႔က ေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္းကို သြားၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ စလုပ္တယ္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေတြ စလုပ္တယ္။ စလုပ္တယ္ဆိုတာနဲ႔ သူ႔ဆီက အႀကံဉာဏ္ေတြ၊ အဆံုးအမေတြ အၿမဲတမ္းရတယ္။ လမ္းမမွားဖို႔ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ မက်ဖို႔၊ အရမ္းမေလွ်ာ့ဖို႔၊ ပါးပါးနပ္နပ္ လုပ္ဖို႔ အၿမဲတမ္း ဆံုးမတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးအရ မွားမယ္။ ႏိုင္ငံ ေရး ေထာင္ေခ်ာက္ထဲကိုက်မွာက သူသိပ္ေၾကာက္တယ္။ ေၾကာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕တန္းသြားၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေနာက္တန္းကေနၿပီးေတာ့ အၿမဲတမ္း ပံ့ပိုးေပးေနတယ္။ မ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ အဲဒီအိပ္ရာထဲကေတာင္ ေစာင့္ ၾကည့္ေနတယ္။ အခ်ိန္ရတာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို ဖုန္းဆက္တယ္၊ သူ႔အိမ္လာဖို႔ ဖိတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အိမ္ကို အခ်ိန္ရတာနဲ႔ သြား ၾကတယ္။ သူ႔ကို စေတြ႔တာကေတာ့ ၁၉၇၅ခုႏွစ္မွာပါ။ ေနာက္ဆံုးေတြ႔တာကေတာ့ ၂၀၁၄ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ ၁၄ရက္ မွာ သူ႔အိမ္မွာ သူနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတြ႔တယ္။ သူနဲ႔ ႏွစ္ ၄၀နီးပါး ေတြ႔ၾကတယ္ဆိုေတာ့ သူက ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မ်က္ေျခမျပတ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားေကာင္းလို႔ ေျပာတာ အဲဒါေပါ့။ ေတာ္လွန္ေရးထဲက ဘာအက်ဳိးအျမတ္မွ မယူဘူး။ အဲဒါက အင္မ တန္ သန္႔ရွင္းတဲ့ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေပါ့။ သူ႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္မွာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ တိုက္ပြဲက မၿပီးေသးဘူး။ လမ္းတ၀က္ပဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆက္တိုက္ရ မယ္။ ေနာက္ၿပီး သူလမ္းညႊန္ခဲ့တာ ရွိတယ္။ အမ်ဳိးသားတန္းတူ ေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႔ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ ေဆာက္ေရးေပါ့။ လမ္းညႊန္တဲ့အတိုင္းကို အသက္ရွင္သေရြ႕ေတာ့ ဆက္တိုက္သြားမယ္။ ေတာ္လွန္ေရး သူရဲေကာင္းတစ္ဦးရဲ႕ နည္းကို က်ေနာ္တို႔ လိုက္ရမွာပဲ။ မၿပီးေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးမွာ ႏိုင္ငံေရးအရလည္း တိုက္မယ္။ စစ္ေရးအရလည္း တြန္းလွန္မယ္။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လုပ္မွာပဲ။

မန္းေရာဘတ္ဘဇန္ (အေမရိကန္ေရာက္ မင္နီဆိုးတား ကရင္အဖြဲ႔အစည္း နာယက)

ပထမအေနနဲ႔ ဥကၠဌႀကီး တာမလာေဘာ အခုလို ကြယ္လြန္သြားတာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈတစ္ရပ္လို႔ ခံယူတယ္။ ဥကၠဌ ႀကီးဟာ အသက္၀ိညာဥ္ ခြန္အား မရွိေတာ့ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္က အၿမဲရွင္သန္ေနတယ္။ ဥကၠဌ ေစာတာမလာ ေဘာ အမ်ားႀကီး ေမြးဖြားေပးေနတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြဟာ မ်ဳိးဆက္သစ္တိုင္းမွာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥကၠဌ ႀကီးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ကြယ္သြားဘူး။ ကရင္ျပည္ရတဲ့အထိ သူ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းသြားမယ္။ ဒါ အေမရိကန္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ ကရင္ေတြရဲ႕ ခံယူထားတဲ့ သေဘာထားေတြပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဥကၠဌႀကီးရဲ႕ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔မႈ၊ အနစ္နာခံမႈနဲ႔ ရန္သူအေပၚမွာ ျပတ္သားမႈကို ထာ၀ရ အေလးျပဳသြားမယ္။ ဒါ့အ ျပင္ သူ႔ရဲ႕ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးကို ေအာင္ပြဲရတဲ့အထိ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္မယ္။ ေအာင္ပြဲ မရမခ်င္း ဆက္တိုက္မယ္။ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ ဆက္တိုက္မယ္။

ႏိုင္ဟံသာ (မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ဒုတိယ ဥကၠဌ)

က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ သူ႔လို ေတာ္လွန္ေရးအေပၚမွာ ဘ၀ကို နစ္ျမဳပ္ၿပီးေတာ့ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ လံုးမွာ အိုတဲ့အထိ၊ ေနာက္ဆံုး ကြယ္လြန္တဲ့အထိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ရဲဘက္ ေတြ အားလံုး ဂုဏ္ယူဖို႔ သင့္တယ္။ သူ႔ကို သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္အဲလိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။
တစ္ခုထပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ က်န္တဲ့ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြဟာ သူခင္းထားတဲ့ လမ္းေပၚမွာ ဆက္ေလွ်ာက္ သြားဖို႔ေတာ့ လိုတယ္။ သူေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္တဲ့အထိကို က်ေနာ္တို႔က ဇြဲရွိရွိနဲ႔ လုပ္သြားမယ္။ သူ႔အေပၚမွာ သစၥာ ရွိရင္၊ ေလးစားရင္ ေအာင္ပြဲရတဲ့အထိ ဆက္လုပ္သြားဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။

No comments:

Post a Comment